Predavačka zdieľala status a má prosbu na všetkých ľudí. Takto sa dnes ľudia skutočne správajú v obchode!

„Dobrý deň, pracujem v obchode. V týchto ťažkých dňoch sedím v pokladni, dokladám a vykladám tovar, upratujem, dezinfikujem a to všetko pre vás, milí zákazníci. Moja práca ma naozaj veľmi baví, mám ju rada. Vyštudovala som síce niečo iné, ale doba je už taká. Našťastie, nechodím s odporom a sebazaprením do práce ako väčšina ľudí.

To všetko, čo mám na starosti 9 hodín denne ma dosť vyčerpáva. Sedieť a makať v rúškach, v ktorých nemôžete normálne dýchať. Totálne sa vám rosia okuliare, pod rukavicami máte rozmočené ruky, v dobrom úmysle rozháňate zákazníkov, aby nestáli pri sebe a dodržiavali odstup 2 metre, za čo si sem-tam vypočujeme nepekné komentáre. To je ale pre vaše dobro. My v pokladni máme od vás odstup tak asi pol metra.

Aj preto vás veľmi prosím, namiesto tlieskania na balkóne sa začnite správať slušne v obchode. Tovar, ktorý práve nechcete nehádžte kade tade. Je veľmi frustrujúce, keď pri dokladaní nájdem zmrzlinu zastrčenú za horčicami, salámu nakrájanú a vyhodenú medzi oblečením a mäso, ktoré pani za pultom vyberie, naváži a olepí hodíte do keksov.

Minimálne 4 hodiny upratujeme, triedime a hlavne všetko hádžeme do tzv. odpisov. Že náš obchod je veľký a má peňazí dosť? To ale neznamená, že sa budeme chovať takto. Mamičky debatujúce pri regáloch, detičky, čo prepichujú prštekom postupne jogurty a kopú si loptu v oddelení hračiek a sem tam niečo rozbijú. Veď čo, buďme radi, že ešte fungujeme.

Nenadávajte pokladníčke pri pokladni, že sa vám zmrzlina, ktorú ste si dali do košíka pred dvoma hodinami roztopila. Lebo však asi máme zlé mrazáky. Nie nemáme. Len je to normálne, že sa po dvoch hodinách roztopí všetko mrazené. Len ju nehádžte do krabice po práce vykúpenom víne. To je moja veľká prosba k vám, naši milí zákazníci. Držím vám a aj nám palce, aby sme to zvládli a apelujem na vás. Prosím vs, chovajte sa ako ľudia, slušní ľudia.“

Pod týmto statusom sa objavili komentáre, ktoré vyjadrujú predavačke plnú podporu. Dokonca sa tam nájdu aj iné ženy, ktoré pracujú v obchodoch a potvrdili, že takto sa zákazníci naozaj správajú. Buďme k sebe ohľaduplní a solidárni. Len tak dokážeme úspešne bojovať proti koronavírusu.