Psychiater Karel Nešpor by jej reguláciu rozhodne uvítal, ako povedal v relácii Epicentrum Blesk Správ. V reakcii na návrh národnej protidrogovej koordinátorky Jarmily Vedralovej obmedziť takúto reklamu len do miest, kde sa alkohol predáva alebo pije, upozorňuje, že najväčší vplyv má na mladistvých, na ľudí závislých. Ale aj na ženy v produktívnom veku.
Podľa Nešpora začínajú deti vplyvom reklamy piť v nižšom veku a závislí sú nechtiac vystavovaní pokušeniu. Ženy v produktívnom veku by sa vraj pitiu mali tiež úplne vyhnúť, a to kvôli možnosti otehotnenia.
“Plod je najzraniteľnejší na začiatku tehotenstva, kedy žena vôbec nemusí vedieť, že je tehotná,” vysvetlil.
Za hlavný problém v Česku považuje Nešpor extrémne ľahkú dostupnosť alkoholu, ale aj to, že sa nezdaňuje alkohol vo víne a v pive. “Zhruba polovica stopercentného liehu, ktorý sa u nás vypije, sa vypije vo forme piva alebo vína,” opísal, aby pripojil:
Článok pokračuje na ďalšej strane.